Hürriyet

18 Nisan 2014 Cuma

Ve pantalon çıktı yola!

Takipçisi olduğum dikişdersi bloğunun sahibesi Çiğdem hanım, birlikte pantalon dikelim demişti ve ben de evet evet evet diye heyecanla katılacağımı duyurmuştum cümle aleme.

Aslında aklımda şöyle efil efil, rahat ve serin bir pantalon dikmek vardı ama elimde bulunan kumaş stoğumda maalesef bunu gerçekleştirebileceğim bir parça yokmuş. Ben de elimde olan ve pantalon olmasını hayal ettiğim kumaşlarımı dizdim önüme ve efil efil olmuyorsa bile hiç değilse rengiyle şöyle yaz ve deniz olsun diyerek seçtim kumaşımı.

Kullanacağım kalıp kendi çıkarttığım pantalon kalıbım. Geçtiğimiz yıl devam ettiğim kursta hocamız sağolsun, temel üst beden, etek ve pantalon kalıplarımızı çıkarttırmıştı.  Ben bu kalıpla bir deneme şortu dikmiştim gayet iyi olmuştu, geçtiğimiz yaz bolca giymiştim mutlu mutlu ben yaptım diye.

Şimdi de bu kalıp, aslına rücu edip pantalon olmaya çalışacak bakalım. Dün akşam biçildi, makinada teğellendi ve sanırım herşey yolunda. Bugün tuhafiyecimden uygun iplik ve fermuar almayı da başarırsam sanırım hafta sonuna giyip çıkabileceğim.



Şimdi çektiğim resimde kenar ipliklerini görünce aklıma geldi yine, şu overlock mu coverlock mu araştırmamı bir ciddileştirip karar versem çok sevineceğim. Gerçi benim dikiş makinam Brother GS 3200 modeli ve bir overlock ayağı var ve bu tarz kumaşlarda zinzağını yapıp keserek temizlik yapıyor ve gayette başarılı, kesinlikle tavsiye ederim. Ama gönül işte istiyor da istiyor:)

Evet, sabah sabah daha fazla uzatmadan yazımı bitireyim ve ev halkını okula ve işe göndermek üzere bir kaldırayım.

Sevgiyle kalın

2 yorum:

  1. kolay gelsin :)ayakla çalıştıgın overlock kenarını merak ettimm işte gönlüm onu görmek istiyor:))varmıdır kenarı temizlenmiş bir dikişinin onunla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Çiğdem hanım. Overlock ayağı ile temizleme işini yarı sabah resimleyip paylaşmaya çalışırım

      Sil