Hürriyet

25 Nisan 2014 Cuma

Pantalon bitmek üzere

Maceralı bir pantalon dikme süreci yaşıyorum. Gerçi acemi bir terzi olduğum için diktiğim herşey bana ayrı bir macera ama bu sefer iyice kendimi aştım diyebilirim.
Pantalon kalıbı olarak, kendim için kursta kendi pantalon kalıbımı çıkartmıştım ve onu kullanmaya karar vermiştim. Daha önceden de bir deneme bermuda kot şort dikmişliğim olduğu için kalıbımdan memnun ve emin olarak yola çıktım.
 Ama acemilik burda baş gösteriyor işte. Ben daha önce kot kumaşta denemiştim ve diz üstünde bir şort pantalondu diktiğim. Ancak bu sefer incecik bir kumaştan hafif kalem pantalon yapmaya kalkınca (bu arada kalem pantalon benim uydurmamdır, artık sigara böreği de kalem börek olarak evimizde yer almışken, sigara pantalonu sigara pantalon olarak bırakamazdım:), yapmış olduğum daraltmalarla paçalar bir garip hal almıştı. Görmek isteyenler buyursunlar baksınlar o hallerine.
Neyse, biraz söktüm, biraz diktim, yine aynı durum söz konusu falan derken, bir ışık çaktı ve dedim ben bacaklarda daraltma yapıyorum ama bu pantalonun bu kalıpla bir de ağı var, orayı da bir daraltayım falan derken, paçalardaki sorun kabul edilebilir bir boyuta geldi. Ama şöyle jilet gibi falan olmadı.
Bu sorun bitince, kendime yeni bir hedef koyup yan cepler ilave edeyim dedim. İlk demede sonuç : Başarı! Eeee bu acemilikle bu başarı insanı şımartır mı, şımartır bacım ve bendeniz de şımardım ve tuttum arkaya bir ilik cep de koyayım dedim, ve onu da başardım...
Bu gazla başka neler yaparım ki ben diye düşünürken bu pantolana lazım olacak bir fermuarım olmadığını farkettim haydaaaa, tuhafiyeleri dolaşırsın dolaşırsın ve bir fermuar bulamazsın durumunda bulduğum sırada elime gelen en iyi alternatifte gizli fermuar olunca benim için yeni bir başarı öyküsü çıktı. Gizli fermuarı pantalon fermuarı olarak diktim. Oldu mu? Oldu tabi ki....
Yalnız bu ara ayrıntılardaki güzelliği, bu etkinlikle ilgili heyecanımı ve içimin kıpır kıpırlığını, pantalomun ceplerinde kullandığım astarda, ve kemerin astarında kullabdığım pamuklu kumaşta gösterdim.
Şimdi son dokunuşlar kaldı, kemerini takıp, paçaları kıvıracağım ve sizlerle paylaşacağım.
Pantalonumun tam rengi alttaki iki resimle örtüşüyor. Üstteki renkler nedense farklı çıktı. Aynı yerde, aynı makina ile aynı ışıkta çekiyor olmama rağmen farklı renkler elde etmeyi başardım. İşte benim fotoğrafçılığım bu kadar. Kocam görse bi dünya açıklama getirip söylenirde söylenir:) 

2 yorum:

  1. Rengi çok hoşmuş.Astara da bayıldım.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Pınar hanım, ben de rengine bayıldım bir de ceket planım var bu kumaiştan ama bakalım kısmet ne zamana olacak.

    YanıtlaSil