Hürriyet

15 Mayıs 2013 Çarşamba

Kendi beden kalıbımı çıkarttım

Sevgili dostlar, devam ettiğim dikiş kursunda  kendi beden kalıbımızı çıkarttık. Öğretmenimiz sağolsun, bize kendi beden kalıbımızı nasıl çıkartabileceğimizi öğretti ki, bu sayede bu kalıpla kendi istediğimiz pekçok modeli uygulama şansımız olacak. Ama benim için daha bu tür uygulamalara geçmek için çooook fırın ekmek ihtiyacı söz konusu. 

Etek ve pantolan kalıplarımızı da çıkartmıştık ki onları uygulayıp dikmek benim için hiç sorun olmadı. Çünkü düz dar etek dışında pek etek giymem. Dolayısıyla, çıkarttığımız düz dar etek kalıbı hemen hemen hiç provaya gerek bırakmadan dik dik giy durumunda. Ve daha şimdiden bir kaç etek diktim.

Aynı şekilde benim için pantalonlar da tek tip. Kendime yakıştırdığım bir modelim vardır, bellemişim hep aynı tarz pantalon alırım, artık aynı kalıbı kullanıp dikmeye başladım. Aynı şekilde, kendi pantalon kalıbımı çıkartırken de yine zorlanmadım ve hooop oldu bir pantalon. 

Ama üst beden kalıbı için aynı şeyi söylemem mümkün değil. Çünkü ben etek ve pantalonda tek kalıbı kullanırken, üstte değişik modelleri giymeyi severim. O yüzden de ortaya çıkan kalıp üzerinde oynamalar yapmak gerek. eee henüz acemi bir terzi olduğum için de bu kalıbı kullanarak uygulamalar yapmam zaman alacak ve beni zorlayacak.

Deneye deneye nelere ulaşacağımı hepbirlikte göreceğiz.

İşte benim çıkarttığım üst beden kalıbım...



Bu da dikmeyi planladığım gömleklik şifon kumaşım. Daha önceki bir yazımda da bahsetmiştim, şifonu önce kolalıyorum ki kesmesi dikmesi beni çok zorlamasın. Böyle söylediğime de bakmayın lütfen, bu benim ikinci şifon denemem. Kolalama işi ilkinde benim şifona rahatlıkla hakim olup biçme ve dikme aşamalarında zorlanmamamı sağlamıştı. Edindiğim tecrübe ile bu gömleğim için de önce kolalama işlemini yapacağım öncelikle. Ama bu haftam biraz yoğun geçiyor biliyorsunuz düğünümüz var, dikişe vakit yok. Ama devam ettiğim kursta öğretmenimizin programında olan yakalı, manşetli gömlek işini araya iki tane elbise sıkıştırarak ertelemiştim. Şimdi kursumuz bitmeden, öğretmenime verdiğim sözü tutup gömleğimi dikeceğim.

Bu da benim dikmeyi planladığım şifon kumaşım. Altına da lacivert bir keten pantalon var dikilecekler listesinde. O nu da yakında paylaşırım...




Yakında görüşmek üzere... Yolu buraya düşen ve bu yazımı okuyan herkese güzellikler diliyorum.... haaa yolu buraya gelen ve yazımı okumayanlara yokmu derseniz, olmaz mı hiç. herkes güzellikeri yaşasın. Hele hele içinde olduğumuz bu günlerde, iyi haberlere güzel görüntülere çok ihtiyacımız var.

4 yorum:

  1. Ne güzelmiş kendi kalıbını çıkareabilmek.Bize de anlatırsan ne güzel olur:)
    Bir de kolalamayı nasıl yapıyorsun anlatırmısın?
    Bu arada hoş geldin bloguma ben daha önceden keşfetmiştim blogunu.Sağolsun diğer bloglar takip ettiklerim kısmını paylaşıyorkar dakolaylıkla birbirimizi buluyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendi kalıbımızı çıkartmakla ilgili notlarımı seve seve paylaşırım tabiki. ama onları toplamak için biraz zaman verin bana lütfen.
      2lt suyun içine 2 tepeleme çorba kaşığı nişastayı karıştırıp, şifonu bu karışımın içerisine batırıyorsunuz. Sonrasında durulamadan süzdürüp mümkünse ütüleyerek kurutuyorsunuz ve böylelikle şifionunuz o eleavuca sığmaz durumunu yitiriyor. Dikişiniz bittikten sonra soğuk su ile iyice duruladıktan sonra giyilmeye hazır oluyor.

      Sil
  2. Çok teşekkür ederim kolayı hemen deneyeceğim.Kalıplar için de merakla bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım, benim sizin de işinizi kolaylaştıracatır. Sonucunu ben de merakla bekliyorum

      Kalıpla ilgili yazımı da en kısa zamanda hazırlayacağım.

      Sil