Hürriyet

18 Nisan 2013 Perşembe

kırmızı beyaz günü

Epeydir buralara uğrayamadım, kendimi kontrol bile edemediğim bir yoğunluğum vardı. Şimdilerde biraz sakinledim ve geldim internetteki odama.

Aslında özlemedim değil burada olmayı, internette gezinmeyi, yeni ve güzel işleri görmeyi, hemen bundan yapmalıyım deyip gaza gelmeyi ama sonra gördüğü başka güzelliklerin peşinden gitmeyi vs vs vs...

Bu sabah itibariyle bu özlemlerimi biraz da olsa gidermeye başlayacağım için sevinçliyim.

Buraya gelmedim ama elim de çok boş kalmadı. Önümüzdeki hafta Yüce Önderimiz ATATÜRK'ümüzün çocuklarımıza armağan ettiği bayramı kutlayacağız. Kızım henüz 4,5 yaşında ama devam ettiği okul bu büyük günün anlam ve önemini şimdiden anlatılıp, öğretilmesi ve bu önemli günün kutlanmasına önem veriyorlar. Ve kutlama töreninde çocuklarımıza kırmızı beyaz günü hazırlıyorlar. Okulumuzun her yeri kırmızı beyaz renklerle ve Türk Bayrakları ile süslenirken, çocuklarımız da o güne özel kırmızı beyaz kıyafetler giyecekler.

Ben bu özel gün için, geçtiğimiz haftalarda çarşamba pazarına yaptığım ziyarette aldığım kırmızı beyaz puantiyeli kumaştan bir fırfırlı etek yapmaya karar verdim.





Bu eteği aslında devamlı takip ettiğim yabancı bir blog da görmüştüm ve yapmak istemiştim, hatta, kumaşı alırken de aklımda bu veya buna çok benzer birşeyler yapmak vardı. Daha sonra yine takip ettiğim Türkçe bloglardan birinde de aynı eteği görünce hemen dikiverdim. Kızım çok beğendi. Üzerinde de çok güzel durdu ama resimleyemedim henüz. En kısa zamanda resimleyip paylaşacağımı ümid ediyorum.




http://www.danamadeit.com/2012/03/tutorial-the-layered-skirt.html adresinde eteğin yapımı çok ayrıntılı olarak açıklanmış ve resimlenmiş. İznini aldığım için rahatlıkla nasıl yaptığımı yazıyorum.

Etek 6 parçadan oluşuyor. 3 tane 10 x 75 cm ve 3 tane de 10 x 150 cm lik kumaş hazırlıyorsunuz. 150cmlik parçaları büzdürüp kısa parçalarla birleştiriyorsunuz ve beline lastik dikiveriyorsunuz hooop etek oluvermiş. Ama kısa parçaların eninin daha dar olması daha hoş olurmuş diye düşünüyorum. Bir tane daha dikeceğim bu etekten o zaman kesinlikle dar parçaları 5 cm civarında tutacağım.

Benim makinam overlock yapıyor. overloğu da bir taraftan kesip atıyor kalan kısmına zikzag yaparak tamamlıyor. Ben de makinamın bu özelliğini kullanarak, etek uçlarını bastırmadım ve overlock yaptım. bence güzel oldu.

Şimdi üzerine düz beyaz bir tişörtü, eteğin kumaşından yoyolarla süslüyorum. kollarına ve yakasına da düz kırmızı biyeler geçiriyorum. Sanırım bugün bitiririm.

Bitirince de mutlaka burada yerini alır bitmiş hali.

şimdilik benden bu kadar, gidip yarım işlerimi tamamlamam lazım.





2 yorum:

  1. Aynı modelden ben de dikmeyi düşünüyorum ama üçünü de aynı boyda yapmayacağım sanırım. 10X90, 10X120, 10X150 gibi ayarlamam lazım. Alta doğru daha kabarık olmasını istiyorum. Daha denemedim. :)
    Bu 10cm lik kısmı daha uzun yapabilirim benim kızım 8 yaşında. Boyunu ölçüp ona göre ayarlayacağım.
    Güle güle kullansın kızınız.

    YanıtlaSil
  2. Çok iyi bir fikir. Ben de bundan sonra yapacaklarımı aynen sizin gibi yapmayı planlıyorum. Hatta düz parçalarıda fırfırlarla birlikte büyütüp aşağıya doğru genişletmeyi düşünüyorum. Yapınca paylaşırım buradan da. sizde yaptığınızda paylaşırsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil