Hürriyet

28 Mart 2013 Perşembe

Baba gömleğinden kızıma elbise

Size geçtiğimiz günlerde baba gömleğinden kızıma elbise yapmayı planladığımı. Hatta bu konunda bir bloger arkadaşım bana internet üzerinden yapılmış böyle bir proje ile ilgili bir link bile gönderdi. Ama ben işe başlayınca o elbisenin bir gömlekten nasıl çıktığını anlamadım ama çok da güzel bir elbise olmuş:)

Neyse, ben başladım benim projeme. Yaptıklarını takip ettiğim sewVery'nin yaptığı elbiseyi kızıma uygulamak üzere yola çıktım. sewVery aslında pdf dosyası olarak kalıbı vermiş ve çok da güzel bir açıklama yayınlamış. Ancak, verilen ölçüler bize uymadığı için gönderilen açıklama dosyasını esas alarak Eda'nın başka bir elbisesinden kalıp çıkarttım, yakasını başka bir elbisesinden kaptım ve işte geldiğim noktayı buradan paylaşayım istedim.

Gömleğin bir kolundan kızımın elbisesinin iki kolu çıktı,






Gömleğin iki ön parçası elbisenin arkası oldu, böylelikle elbise arka ortadan dikişli oluyor.




Gömleğin önündeki cep boyu uzatabilmek için çıkartıldı. Bluz gibimi yapayım elbisemi olsun diye karar veremedim. Sonra, dedim ki, ben elbise boyu hazırlayayım sonra kısaltmak kolay. Hatta, şimdi elbise olarak giyer, seneye roba sorunu olmazsa ki olmaz gibi geliyor o zaman da tunik gibi giyer tayt üzerine...

Ama sonuçta cep çıkartılmak zorunda kaldı ki, kumaşa zarar vermemek için oldukça itina gösterildi.


Gömleğin arkası elbisenin ön tarafı oldu, tek parça, resimlememişim onu keserken.

Elimde uygun renkte bir başka giyilmeyip dolapta yer kaplayan baba gömleği daha vardı. O nuda devreye soktum. Gerçi olmasaydı tek gömlek yeterli olacaktı ama renk gelsin istedim.

Roba/yaka kesildi, telalandı ve dış kenarı dikildi ve elbise ile birleşmeyi bekliyor.






Bakmayın burada böyle marullanmış olduğuna resim çekilirken tam düzeltmeyi yapmadığım için öyle. Resmi gördüktün sonra bir koşu gidip baktım sorun yok. Birleşme oldultan sonra çok daha güzel duracağından eminim.




Elbisenin bedeniyle birleştirmeden önce belki bir fisto, sutaşı vs gibi birşeyle de süslerim gibi geliyor. Yada elbisenin eteğine de yakadaki gömlekten bir fırfır koydurmuyum henüz karar vermedim. İlerledikçe kendini belli eder nasılsa. Ama bu konuda ki fikirlere de açığım. benimle paylaşırsanız çok sevinirim.

Şimdilik benden bukadar. Bugün çok işim var.

Perşembe günleri bizim mahallenin pazarı var. Birazdan haftalık pazar alışverişi için çıkacağım. Gelip onları yerine yerleştirdikten sonra, Cumartesi günü kızımın bir arkadaşının doğumgünü onun için hediye almaya gideceğim ve sonrasında da kızımın okulda devam ettiğim Anne-Baba Okulu, Çocuğumu Daha İyi Anlamak İçin, başlıklı seminere katılacağım. Daha sonra da kızımı da alıp eve döneceğim.

Yani, ben şimdilik gidiyorum, yeniden görüşünceye kadar iyi ve esen kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder