Hürriyet

14 Şubat 2013 Perşembe

Kızım Pamuk Prenses olmak istiyor

4,5 yaşındaki kızım bir öğretim kurumunun 4-5 yaş grubunda eğlenerek eğitim alıyor ve Mart ayı başında bir kıyafet partisi düzenleyecekler. 

Geçtiğimiz sene son dakikada haberdar olup hazır olarak satılan parti kostümlerinden almıştım ama çok pahalıydı. Bu sene için plan yapmıştık kızımla ve Edam Pamuk Prenses olmak istemişti. 

Kumaşlarımı Fatih Çarşamba pazarından almıştım parçası 1TL evet, yanlış okumadınız parçası "yalnızbirTürkLirası". Yerlerdeki yığınların içindeydi aldım, yıkadım ve ütüledim. Herbir parça 2.5 - 3mt civarında. Yani bir dünya kumaşım hazır durumdaydılar. Elimdeki kumaşlarla bir kaç kostüm çıkar gibi ama, beklesin kalanlar birgün mutlaka bir şekilde yine kullanılacaklar:)  

Ben yapılacak bu partinin nedense 23 Nisan etkinlikleri kapsamında yapıldığını hatırlıyordum ama maalesef yanılıyormuşum. Dün sabah kızımı okula bırakırken öğretmeniyle konuştuk ki parti Mart ayının ilk haftası yapılacakmış. Ve tabi doğal olarak acemi bir terzi olarak beni aldı bir telaş. Umarım başaracağım. Bittiğinde kızımın yüzündeki mutluluğu görmeyi çok istiyorum.

İşte kumaşlarım:



En altta zeminde görünen sarı saten kumaş ile kloş etek olacak. Mavi kumaş resimde çok belli olmuyor ama kadife onunla bluzu olacak ve kırmızı saten kumaşla karpuz kollar olacak. Resmin sağ tarafındaki sarı tül ise eteğinin kabarık durması için kullanılacak. Bu sarı tülü pazardan almadım, Eminönüne gittiğimde, gelinlik, nişanlık tarzı kumaşlar satan bir yerden almıştım, onunda metresi 2TL idi sanırım. 140cm eninde olduğu için de bana 1 metre kumaş yetip artacak diye düşünüyorum.

Eteği kloş olacak beli lastikli altında da kabarık durması için aynı şekilde tül etek dikilecek, onların kalıpları hazır hiç sorunum yok çünkü kızıma daha önce aynı kalıptan etek dikmiştim şimdi boyu daha uzun olacak o kadar. 

Ama hiç üst çalışmadım. İlk denemem olacak. Onun için de şu anda giydiği bir arkadan düğmeli elbisesini kalıp yaptım. onun sadece üst bedenini kullanacağım ve kabarık bir karpuz kol için ne yapmam gerektiğini hala internette araştırıp duruyorum. Eminim onun için de bir yol bulacağım.

Bittiğinde ki kızım da ben de heyecanla bekliyoruz, umarım ortaya çıkacak olan kostüm kızımı çok mutlu eder.

Sanırım bu yazımı okuyanlar bana şans dileyeceklerdir.

yakında bitmiş Pamuk Prenses elbisemle görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder