Hürriyet

9 Şubat 2013 Cumartesi

Kendimi bu gün çok daha hissediyorum!



Kendimi her yeni günde daha iyi hissetmek için pek çok sebebim olduğunu bilerek başlıyorum.

Sağlığım yerinde. Çok şükür dert edilecek hiç bir sağlık sorunum yok. Elim ayağım tutuyor. Gözlerim görüyor, kulaklarım duyuyor, dokunabiliyorum ve tad alabiliyorum. Sevdiğim herkes, sevenlerim sağlıkla yanımda. Bundan büyük nimek mi olur? 

Bundan yıllar yıllar önce çok saygı duyduğum ve değer verdiğim bir profesöre “İnsanı Tanımak” adlı seminerinde asistanlık yaptıyordum. Çok etkilendiğim ve çok da şey öğrendiğim seminerlerdi. Konu insan olunca içerik aynı olmakla birlikte her yeni grupta yepyeni deneyimler, yepyeni öğreniler oluyordu.

Hayatta olduğunu ümid ederek kulaklarını çınlatmak istiyorum hocamın, her sabah kalktığınızda ki sabaha uyanmak insanoğlu için çok  önemliymiş, hayata vedalar genelde gece olurmuş. Uyanıp yataktan kalktığınızda kendinize bir dokunun, kolunuzu, bacağınızı, saçınızı sevin, varlıkları için ve hala onları hissedebiliyor olduğunuz için şükr etmenin ve teşekkür etmenin insan ruhu için ne kadar önemli olduğunu söylerdi. O zamanlar 20li yaşlarımdaydım, aklımda yer etmiş ama yıllar içerisinde hayatımda da yer etmeye başladı. Çok daraldığım, sıkıldığım zamanlarda unuttuğum oluyor kendimi hissetmeyi, sevmeyi ama yıllar içerisinde her sabah kalktığımda, elimi yüzümü yıkarken, duşumu alırken, kendimi hissedip, yaradanıma şükr ediyorum.

Sadece hala kendimi hissedebildiğim için değil, yanımda olan sevdiklerim için, hayatta sahip olduğum herşey için teşekkür ediyorum. Teşekkür çoğunluka kendi kendi kendime değil, eşime ve kızıma ve tüm aileme, dostlarıma da bunu söylüyorum, bilmelerini istiyorum bana hissettirdiklerini.

Ama, bugün kendimi daha çok hissediyor olmamın bir sebebi var. Dün yeni bir yaş aldım ve ailemle sevdiklerimle kutladım yeni yaşımı. 4.5 yaşındaki kızım bütün gün “seni seviyorum anne”, “doğum günün kutlu olsun anne”, “iyi ki doğdun anne” deyip durdu ve okulda yaptıkları gibi, beni doğum günü çocuğu ilan edip resimler yapıp hediye etti. Ama söylediği bir şey varki beni derinden etkiledi, sanırım, ömrüm oldukça hatırlayacağım.

Yine bana iyi ki doğdun anneciğim deyip yaptığı resmi getirip hediye ettiğinde ben de ona, “iyi ki doğmuşum ve iyiki senin annen olmuşum, ve benim kızım olduğun için çok ama çok mutluyum” dedim ve kızımın bana cevabı “iyi ki sen benim annemsin, çünkü sen beni çok seviyorsun ve beni çok güzel büyütüyorsun  sana teşekkür ederim” işte o an, şükr etmek için bir nedenim daha oldu. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder