Hürriyet

10 Ocak 2013 Perşembe

Kızımın yeni beresi

Kızımla evde kar tatili keyfi yapıyoruz bu arada da kızım için bir bere ördüm.
Modeli, internet üzerinde binlercesine rastladığımız bir şey, yapmayı hep istemiştim ama bir türlü denk gelmemişti. Evde başka birşeylerden kalan ipler ancak Eda'ya bere olmayı beklerken, bu karda kışta hemencecik örülüverdi.

Evde kalan ipler değerlendirilmiş oldu.






 


Nasıl yaptığıma gelince,

İpler daha önce kullanılmış ipler olduğu için maalesef markaları yok ama büyük bir olasılıkla Nako'nun bebe yünlerindendir diye düşünüyorum. 3.5 numara iki şiş kullanarak ördüm.

Önce kulaklıkları ördüm. 3'er ilmek atarak başladım ve 31 ilmek oluncaya kadar her ön sırada iki baştan gizli arttırma yaptım.

Sonra, başın arka tarafına gelecek kısım için iki tarafa da 3'er ilmek ilave ettim, ve başın ön tarafına gelecek kısmada 23 ilmek ilave edip toplam 88 ilmek elde ettim. Bu genelde benim bere örerken 3.5 numara şiş ile uygun olduğunu düşündüğüm bir sayı.

2-3 parmak kadar düz ördüm ve sonra renkli ipimin yetmeme ihtimaline karşı, araya beyaz bir ip ile desen çalıştım. Basit ama hem renk hattı hem de ipimin tam yetmesine yardımcı oldu. Desen çalışması da 3-4 parmak kadar devam ettirdim ve sonrasınra kesme sıralarına gelene kadar 5-6 parmak kadar düz örmeye devam ettim.

Kesmek için de elimdeki ilmek sayısını 8'e böldüm ve her sırada bir önceki ilmeyi keserek şişimdeki ilmekleri bitirdim.  Bereyi diktikten sonra. Beyez ipimi iki kat yapıp tığ ile çerçeve yaptım, Beyaz ip ve kalan renkli iplerimle saç örgüsünü bağçık yaptım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder